Friday, 25 December 2009

حائط العار

صباح الخير عليكوا
هو مفيش خير ولا حاجه بس صباح الخير بردوا لان الرسول الكريم محمد عليه افضل الصلوات والتبريكات قال فيما معناه ان الخير فيه وفي أمت-ه اللي هي احنا- إلى يوم الدين اللي أنا برده شايفاة قرب... إيه ؟ بتقولي قرب ليه ؟ طيب بذمتك مش عارف ده احنا بقينا احنا وإسرائيل أكتر من ولاد عم يعني زي ماتقول كده روحين في زكيبه على رأي سيد درويش...... اتنين في جونينة الميرلاند بيعملوا حاجات عيب ...أو صوباعين في ...جوانتي. هم يسموا ا شارع في حيفا باسم السادات... بالمناسبه الحاجه رقيه بنت السادات رضي الله عنها وارضاها باركت الخطوه واعتبرته تكريم لابوها يا نن عين ابوها ....... ماعلينا المهم آه كنا بنقول إيه يا سيدي /ستي ...؟آه تخيل كده إنك ساكن في شارع الخليفه المأمون واذ فجأةً صحيت الصبح لقيت اسمه شارع بن جوريون !!!!عاتشي بقى يا حامتشي .طب تخيل مثلا كده صاحي الصبح - برضه - ماهي الناس ؟ بتصحى الصبح أُمّال بتصحى بالليل ..أُمّال احنا هنصحى امتى ؟ أم الرغي ....آه قوم إيه لقيت محطة متروحلوان بقى اسمها محطه شارون مفيش أي مشكله وعلى رأي المثل اللي نسيته بعدين أفتكر يعني .....وكلنا فداك يا ريس واعمل اللي أنت عاوزه ان شالله حتى تعمل مقابر جماعيه وتدفن كل الفلسطينيين فيها ونرتاح وتريح ابونا بقى ماالعزاويين اصبحوا خطر على الأمن القومي المصري ولازم نحمي حدودنا معاهم هيخلصوا السمن والدقيق اللي في رفح رفح .طب ماتحمي باقي حدودنا بقى وتعمل جدار بلاستيكي ايلاستيكي بينا وبين حدود دولة ملك الملوك بدر البدور القمر الامور القذافي- بورك فيه- وبالمره امنا من تحت أنت عارف تحت اهم حاجه امنا من الجنوب يعني واعمل جدار مش فولاذ بقى لأ جدار المونيا زي جدار سنيه المونيا كده كده إلا أنت تعرف سنيه يا ريس ؟ اجمل من هناءسمري على فكره ؟ آه وبكده بقى نبقى امنا حدودنا من الشرق ومن الغرب ومن الشمال ومن الجنوب ونعيش بقى احنا واسرائيل مع بعتشيينا في الحرام ونجيب اولاد حرام بس أنا بقى بـقولك اهوان يا نعيش عيشه فل يا نموت احنا الكل

1 comment:

  1. هي كل التدوينات بلخط الصغير!!!

    ReplyDelete