Monday 28 December 2009

اعلانات مبوبه

إعلان رقم واحد

بعد اللي حصل امبارح من النشطاء الفرنساويين الفرنجه مطلوب الآتي

شعب :

المواصفات:

مطلوب عدد واحد شعب جاهز أو تفصيل مش فارقه اهم حاجه إنه يعرف يقول لأ ومايطاتيش وميبقاش كما حمار الغيط يشيل سباخ وراضي ومستعد يشيل أي حاجه و مبيقولشي لأ .آه يا مواطن ميقولش لأ ...اهم شرط في الشعب ده انه لما نقول هنتظاهر كله يحضر مش يسيبونا كده زي الهطل ويقولوا أصل كان ورايا غسيل أو ناديه كانت بتولد متسيب ناديه تولد وتيجي ماهي هتولد عادي صدقني ....أصل ابني كان عنده لوز هيخف بعون الله أصل بابا مش راضي يخليني أنزل قوليله عندي كورس هيسيبك .

ملحوظه :الوسطاء المنتفعين ونبي ونبي يمتنعون علشان هما سبب كل البلاوي اللي احنا فيها دي

إعلان رقم اتنين

مطلوب وطن وطن يحتوينا نحن المقهورين في الارض... الهوتو والتوتسي لهم كرامه في بلدهم رغم كل اللي حصل بس لهم وطن بيتخانقوا علشانه احنا بنتخانق ده إذا اتخنقنا أصلا على بلد مش بتاعتنا البلد بتاعت امانة السياسات مش بلدنا يا اخونا .

شروط الوطن :

ان لا تكون له حدود مع أي دوله هوكده -وطن شيطاني- علشان قالوا وقلنا يبقى احنا كده مع نفسنا لا لينا دعوه بحد ولا حد له دعوه بينا وحتى ميبقاش فيه صباح الخير يا جاري.

اعلان رقم 3 :

مطلوب رئيس للوطن :

مواصفات الرئيس المطلوب :

ألا يكون من قاطني محافظة المنوفيه أو من مواليد المنوفيه أو له أي علاقه بأي حد من محافظة المنوفيه (أنا منوفيه بالجذور على فكره ومعايا الباسبور المنوفي علشان منتفهمش غلط )

الا يقل السن عن 35 ولا يزيد عن 43 (علشان جمال يبقى بره بره يعني )

ألايكون قد مارس العمل السياسي قبل كده علشان الي مارس ده بيكون وولامواخذه مش ولابد عاوزين يجيلنا واحد ابيض كده بالسليقه .

إعلان رقم 4 :

مطلوب رئيس وزاره للوطن اهم شرط الا يقل طوله عن 155 سم-كده قطعنا الطريق عن عز- والا يزيد عن 183 سم وكده قفلناها على نظيف .

تسحب كراسة الشروط من أي حته ومفيش تأمين اللي عاوز يجي اهلا وسهلا

ملحوظه: دي الخطوط العريضه للإعلان اللي عنده أي مواصفات أو تعديلات أخرى اهلا وسهلا