Monday 5 December 2011

موجودة



الثورة موجودة عايشة ومامتش زي مابعض المتشائمين بيقولوا الثورة في ضحكة علاء النهاردة الضحكة اللي حابسة وراها كل سجانينه موجودة ومستمرة في صرخة خالد أما يخرج من بطن امه يلاقي ابوه مش أول واحد يشيله بس هيلاقي مصر كلها حضناه كل مرة العسكر يضرب فيها بقوة وغل وغباوة دليل أكبر على وجود الثورة أصله لو مش عارف قد ايه احنا خطر عليه لا كان ضرب ولا قتل ولا سحل موجودة كل ماعند الداخلية يزيد وهي بتحاول ترجع تاني تكسر نفس المصري وعزته وتلاقي عناد مالوش حد موجودة محفورة على كف آخر خمسين شهيد ماتوا في محمد محمود الثورة موجودة طول ماتويتات رامي محسن اللي البعض بيعتبرها مستفزة كل مارامي يغرد عن الثورة كل مااتاكد اننا موجودين الثورة موجودة في وش كل واحد ماشي وبيتكلم في السياسة وبكرة هيكون عامل ازاي موجودة .. موجودة أما بتلاقي واحد بيشتم في الثورة والثوار في الميكروباص واول ماينزل ويحاول الأمين يرخم عليه زي زمان يشخط بعلو حسه لااااا فووووق الكلام ده كان زمان احنا في ثورة.
موجودة حتى اسأل جمال مبارك المسجون في طره واللي كان مفروض بيحضر نفسه لانتخابات الرئاسة موجودة وأسأل ابوه وامه واخوه اكبر دليل على اننا في ثورة.
بتوه ساعات بس بترجع تاني مكانها مفيش حاجة بتفضل على حالها, لكل جواد كبوة واحنا زي الحصان الاصيل يمكن نقع يمكن تغلبنا الحواجز أو تكون عالية علينا بس إن شاء الله هنوصل لأخر السبق وهانفوز